Wednesday, June 22, 2011

Cerita Hari MAk & AyaH & Kenangan Lalu... =)

Salam...

Yes...yeasss..yess....(Xpasal2 suke sgt pehal?) hahaha....aku dapat tulis Blog arini... Setelah sekian lame aku memendam rase nak tulis bl0g dah macam bende dalam kepale h0tak neh... Akhirnya dpt jugak aku buat entry... Hah..kau sume budak2 0pis  nyah kau dari meja aku.. Jgn kacau aku arini...

Yahh..dengan rase excitednye Topic arini bukan pasal Cinta Cent0n yang k0rang d0k suke sgt... T0pik arini ialah sempena Hari Mak & Hari Ayah yg baru je lepas ritu.. =) Ya.. arini aku nak st0ry-st0ry yg best pasal aku punye Mak & Ayah aku n cerita dulu2... Xde yg xbest melainkan yg best-Best belaka..... (kesian mak aku dpt anak x center cmni..owhh ;() hehehe.....

Tibe-tibe entri ni nak kene jadik baik n serius sikit eh... ************************....... jgn nak gelak2 sgt...

Alhamdulillah , aku lahir kat dunia ni aku still ade mak n ayah. NAsib aku baik jika nak di banding dgn org yang tak dapat kaseh syg mak n ayah... Sbb tu jgn melawan ckp mak & Ayah k0rang... Itu Syurga beb...
Aku malas nak bg syarahan... Dahh.. Hah?? baru lepas cakap "Arhhh" dengan mak or ayah? HAh..Cepat pegi mintak Ampun eh....Kang terlambat menyesal p0n x gune dah..


Ape2 p0n mesti nak st0ry pasal Mak dulu kan...HEHEHE =)


EMAK =)
ini Puan Jamilah Hussien.. =)

Cun x mak aku? Ye... time kaseh sbb ckp mak aku cun..heheheh... Dis is da best m0m dat i ever had in dis w0rld... MAk aku ni paling best, sp0rting,understanding, hardworking... Senang cite yg seangkatan dengannye la.. yg best2 belaka...

Mak aku ni garang tau...Tapi tu mase kecik2 dulula.. Aku ni dulu kaki GadOH (dah besar p0n same..wahaha) Aku ni dulu mase kecik2 suke bergad0h dgn abg aku yg 2nd tu...sbb kita0rg ni beza setahun jek.. S0 aku memang suke curik buku die, n h0bi adelah c0nteng-c0nteng..(maunye x hangin member tu..=P)... s0 aku selalu mengadu dgn mak aku kalau kene penyepak ngan abg aku dan aku telah di Ishtihar Sang Annoying 0leh abg-abg aku mase kecik2 dulu..hahahaha.. Sukehati akulah w0ii.......Mak aku selalu ckP kau 2 org ni kalau aku lagakan kepala bercantum baru tau...keje nak bergad0hhhh jekkk....hehe  
Tapi sebab mak Aku ni memang bukan mcm 0rg len.. Mak aku ni jarang membebel...n die x suke membebel....Tapi kalau die marah Kau Siapppp!!!haha... LAst2 kitaorg bila dah besar sket, dah xnak begad0h sgt... Sbb kesian kat Mak...hehehe...

Teringat plak bila Bangun sembahyang Subuh... Fuh... Mak aku memang p0wer dalam merekrut anak2... Mengaji, Solat... Mantap.. Kau Malas sembahyang? Kau nak teng0k peha lebam iri kanan tryla buat...Fuh..tak brani aku dulu.. Kene sekali menanges sebulan lebam x hilang...hehe.. Tapi tu semua memang utk kebaikan... Mak buat mcm tu ade bersebab, jgn bg kita leka n lalai... Kalau yg budak2 sekarang jgn pk mak tu nak mendera anak2.. Aku bile dah besar cmni taula nape mak dulu buat camtu.. Bila dah bes0r xkan Mak nak kej0t lagi k0t S0lat 0r Solat sbb takut Mak Korang cubit peha plak... Simple jek..K0 tak nak S0lat sok k0 jawabla sendiri dengan Malaikat kene balun dalam KUb0r....kan? Xdenye mak nak t0l0ng...

ign0re yg baju hitam tu x best..hehehe..


Ni si Munirah..mesti nak ade...hahah...

Actually ni picture mak aku baru-baru neh...Xsilap aku 5 June 2011 aritu.. MAk aku dpt Anugerah Hari Ibu Peringkat Daerah Mersing.. Cmane b0le dapat? Sbb dia nilai dr Peribadi n Kejayaan anak2 rasenye... Aku malas le nak cite gebang lebih2 pasal adik bradik aku sgt kang menunjuk2 plak tp Alhamdulillah setakat ni semua berjaya.. Aku doakan berjaya la di akhirat jugak kelak... (kang ade org len panas hati pulak dgn statement neh..wakakak)..

aku n mak aku

Ye..senang cite aku rase mak aku adelah mak paling best dalam duniala.. Aku punye pakwe dulu2 p0n mak aku tau... Sebab ape2 masalah aku lebih suke citer ngan mak aku dpd bercerite ngan kengkawan... smpai skrg pun kami still lg berk0ngsi cerita.. Skrg bile dah kawen baru aku tau nape mak aku buat semua bende yg kadang2 dulu aku rase not important.. Yes..k0rang semua akan melaluinya jugak... n pasti Manusia yg bergelar 'Mak, mummy,ibu,ummi,amma" ape2 jelah pasti nak yg terbaik utk anak2... So k0rang tu Jangan le kurang ajar atau mendurhakai mak n ayah...Mintak maaf sentiase walaupun bukan raye... Syurga bawah telapak kaki ibu..=) Kita nak mati bile-bile pon xtau... Sementare masih sempat ucaplah kate maaf ye..=')

AYAH =)


ini Ayah saye yg best...=)

Yes dis is my luvly father.... Ayah aku nampak garang kan? hehe.. Ye.. En Fuzi.. Memang garang p0n..ayah aku ni jenis x banyak ckap... Peh.. kecik2 dulu kal0 die balik keje jek deng0r die berdehem-dehem.....berdesup desap masuk bilik air cepat2 mandi...MAu kang kene s0und dgn bapak aku tu.Org balik keje kau baru seb0k nak meNyemak nak mandi jugak...Hahaha.. Tu memang perangai aku kecik2..hehehe....
Tapi Ayah aku "XPERNAH" pukul anak-anak... Bab sebat menyebat sebab degil serah kuase dengan mak aku..hehehe... Tapi kal0 bapak aku s0und sbb kau malas belajar ke 0r seb0k nak becinte sgt, k0mpem sebulan ko d0k teringat2 rase cm cuak gile sbb tgh dalam pemerhatian..wawawa... Bapak aku garang tau.. Die kuat Saik0 orang.....

Tapi skrg dah bes0r, xde dah garang... da mcm kwan2 but still lagi kene la jaga adab dengan ayah kan?
Aku paling respek kal0 teng0k die meniaga... Puhhhh.. Xb0leh lawanla.. die punye eksperien die p0wer skali saik0 orang jek K0mpem beli..... Kan aku dah ckp tadi..bapak aku kuat Saik0..tapi die best.....hehehe...

Ayah aku ni mase aku kecik2 aku xrapat sgt... sbb muke die buat aku kec0t... Xcaye try tanye abg2 aku... Kalo mintak duit belanje sek0lah, k0mpem mintak mak dulu... Sampai mak aku kadang-kadang naik hangin sbb asik kene mintak kan jek.. 
Ayat Mak aku " Ape yang ko takut sangat ngan bapak ko tu? Bapak ko selame ni beli beras makan nasik same2 ngan korang, xpenah pon makan korang" .. hahaha... statement mak aku mase darah die tgh menyirap sbb mintak duit belanje sekolah kat die... tapi tu semua kenangan dulu2..Kenangan yg best..=)  Sekarang aku nak pape aku kol jek terus ayah aku... La ni bapak aku pulak dah pandai suh aku simpan2 rahsie die.. hahaha... Contohnye die makan daging kambing pagi td tapi tolong jgn bgtau mak....(ayah aku ade darah tinggi) hehehe. sorryla Ayah..rahsia yg cmni memang akak xleh nak Simpan... ;P terpakse bgtau mak jugak..hehehehe.......

Teringat lagi mase si Fikry (abang aku no.2) pecahkan pasu bunge mak dengan si Munirah..Mase tu x silap aku sekolah rendah.. Aku mase tu tid0 s0 si Fikry xde p0rt nak menyakat die sakat la si Munirah.. Abg aku yg 1st ni memang ulat buku..(sbb tu bole jadik dokter..hehe)die memang x amek port sgt.... Yang Die 2 org ni bergadoh rebut pebende ntah aku tak tau..pastu baling-baling bantal kat Sofa... Hameeekkkk skali kene pasu Kristal mak....Pecahhh wo0o0o!! Wahahaha...(Gelak guling2..haha) Die 2 org kene tid0r kat car park porch malam tu... Mak aku memang marah gile.. Aku ngan abg aku yg 1st x dibenarkan bukak pintu langsung... Adik aku menanges memekak gile... .Last2 bapak aku balik keje dalam pukul 9mlm cmtu bukakan pintu suh tid0 kat dalam... Pastu si Fikry ngn Munirah berjanji n dah taubat Nasuha xnak bergad0h tahap ekstrem lagi... Tapi kadang2 buat2 lupe jugak...Janji palsu jek..hahahah...


Perfect! =)

Tulah antare kenangan yg best utk dikenang... Mak ayah buat sesuatu memang ade sebab utk didik kita.. 
So kita janganlah rase bende tu annoying atau nonsense selagi x langgar hukum agama...

Hargai Ayah Mak n FAmily kita selagi masih ade mereke di sisi kita...
Xpayah tunggu raye baru nak mintak maaf sebab kita xtau bila-bila mase kita atau dia akan berpisah..
Mak n ayah x kan tnjuk rasa sedih depan anak2 lgla bila kita da besar semakin bz n selalu lupakan dia...
Mak Ayah kita x tunggu Intan berlian or duit berjuta-juta pun dari kita Harapan dia yang peting kita ni ingat kat dia n selalu call or balik kg jenguk die n doakan hidup dia sejahtera...

Utk gembirakan hati mak ayah..Atleast belilah bunge kat aku ni ke utk mak korang...berbunge2 sket hati die tgk anak die sayannngg kat mak die.. (hahaha...sempat lg meniage...aku memang Saiko mcm bapak aku okeh)

Okeh.. Mane yg dah lame x talip0n mak ayah pegi talip0n sekarang..Harta dunia bz mcmane pon boleh carik bai, mak bapak xde ganti.. Aku? Xpayah cakap..sepoloh kali sekejap telep0n naik menyirap mak aku asik keje talip0n die jek..Hahaha... Yg mak ayah dah xde sedekah Al-Fatihah moga roh dia bahagia kat sana...

Kla.. entri dah abes... Tengs sbb bace n dah ade bunge2 insaf dalam hati..hehehe

Bye..Salam....






















1 comment:

Rhymee said...

Let us create and celebrate Parents Day next. :-)