Tuesday, May 17, 2011

SELAMAT PAGI CIKGU CEKGI....

Salam ...

Pekabo to all readers... Aku pg2 buta dah terkene sumpahan sakit perut... Malam tadi aku bantai makan stemb0at kat tepi Tasik PG ngan laki aku..Manetaknye...segale bende aku telan...Amek kau arini...

Arini public Holiday... Best gile kau org tid0 kat rumah, aku kene kejela bai.. Mcm haram.. Aku ade gak mintak cuti kat boss aku semalam... Die ckp : Org xsambut Wesak Day xpayah cuti... OKOKOK.. xpe kau Boss..aku INgat...Aku INgattt kau wat aku cmni... Sakit tol ati..

Bile kene keje...Hadapla plak file menimbun kat atas meje..Bosan gile mcm ni ari2..Dahla projek makin banyak masuk....
Tetibe teringat, bestnyela time skolah2 dulu ek...Bole ponteng time assembly.. Naik basikal g skolah sambil makan askerim dorian...Pegi melepak kat CC kakak si Najihah...main game free wo0o0..haha..Becinte kat Perpustakaan awam..konon2 g buat study group...Kah3 penipuan semua itu.... Adoii..bestnye...Aku rase nak g beli baju skolah jap nak skolah balik rasenye......

Sebut2 pasal skolah ni ..ni Hari cekgu...16 mei... Kalo korang nak tau cita2 pertama aku dulu mase zaman2 tadika kalo org tanye nak jadik ape..Musti aku ckp Cekgu...(skrg xlayak langsung..heheh)... Teringat balikla Cekgu Cekgi aku dulu2... N entri kali ni aku nak story time aku skolah2 dulu n pasal cekgu2 aku.. Sbb aku rase zaman skolah aku lagi best dr zaman kat Universiti.. sbb mase zaman kat U aku  xbape cmpur sgt ngan bebudak fakulti..bukan sebab aku kera sumbang tapi sbb aku memang pemalas nak join ape2 aktvt....Aku kan kaki study..kah3..padehal Aku lg suke tgk CD Korea dalam bilik aku ngn roomate aku si Mashitah 2...

First skali aku nak sebut Cekgu paling Tragis dalam hidup aku.. Cekgu Kamaruddin..ingat smpai mati woi...
Cikgu ni penah pelempang aku mase darjah 3...Sbb aku xbuat keje skolah Matematik yg die bg sbb aku pemalas & sbb aku xpaham...dahla xpaham bukan nak tanye plak 2...Padan muka aku memang salah aku pon...Sbb tu smpai abes skolah aku xpenah fail subject Maths.. Ade sejarah hitam rupenye... Hahaha... Sakit korang tau x... Yang bestnye balik aku mengadu ngan mak aku.....Ko ingat mak aku mcm mak bapak skrg dok marah2 cikgu nak g report Polis???Xdenye.... Of coursela lg sblh kene pelemPanggggggggg!! Adoii...  tu yg aku jadik Manusia Berguna skrg neh......

memang patut kene lempang kalo dah sekolah menengah pon xtau lg..keh3


Cikgu kat sekolah menegah rendah before masuk teknik ialah Mr Ang..budak2 SMKSM yg bace entri ni korang xpayah nak gelak2 eh sebut name Mr Ang.. Cikgu neh kepale die xberape nak ade rambut separuh sket pastu pkai spec mate beso...Peh die neh memang kesian gile..die ajor BI..budak2 memang kuat abes menyakat die neh..sbb die mcm sengal2 sket...bdk2 ni memang perangai hayun...(aku pon same jek)... kalo kelas die je memang pakat asek main2 jek...Penah aku kuar ikut pintu belakang sbb nak pinjam buku teks kat kelas sebelah...Jahat...Wat bangang jek die marah kat depan..Xpenah nak serius.. Tapi time nak exam pandai plak carik Cekgu,... hahaha.. Standardla..Xpayah nak hipokrit buat pandai... Aku kat U baru pndai BI....2la sumpahan Mr Ang...Padan Muke...Korang yg SMKSM xpayah nak buat muke baik bace entri neh...haha...

Sekolah menengah kat Mersing dulu tepi laut...Mase tingkatan 1 nakla naik basikal tp bile dah masuk form 3 dah xnak nek basikal...X cun la konon...Bole blah.. Lagi menyusahkan diri naik bas padehal umah sekangkang  kerbau ajek... bukan nak balik terus...Balik jek lepak perpustakaan awam, tu korang nak tau Port Becinte budak skolah...Study groupla sgt... Adoi... Ingat balik menyesal aku jahat dulu.. Kalo x mesti aku dah g overseas skang jadik Dokter... (adehati nk jdik dokter....haha).. Penah skali kantoi weh dengan Cekgu Achutan (cekgu disiplin) skali die buat round spotcheck budak2 skolah..amek Ko... Tebal muke... Ye.. Kalo Cekgu Achu bace entri neh.. Time kaseh ye cekgu sbb sound saye......Saye xdelah jahat sgt... Stakat ponteng klas tambahan jek...Hehehe....Tapi skrg sy xpenah ponteng keje Cekgu... Tgk saye dah berubah.. (sangatla kau..) haha.. 

Pas Form 3 dengan keputusan yg sangat Hebat tu aku blah pegi Sekolah Teknik.....Sebot Pasal cekgu skolah menengah teknik.. Cekgu yg paling aku ingat skali ialah Cekgu Rahizon Sirat... Cikgu Kimia aku time skolah teknik...Peh kau x hengat..Sore die smpai klas hujung dengor ngan cubitan die memangla kaw2 punye... ION2 yg aku memang xbleh nak ingat terus masuk keep in dalam kepale smpai mati xkan lupe.. keh3.. Aku baik time skolah teknik dulu....kalo besok ade subjek Kimia, aku dah kompem hapal sume jadah2 ION tu...terer x aku? Takut cekgu punye pasal bukan nak blaja sgt pon... Gile ko, kalo die cubit kesan die smpai kau outing balik kg bulan depan xkan hilang lg.. Nampak mak aku memang kene tambahla jawabnye... Tapi tu la.. Walaupon xbest time 2 sbb FOBIA kene cubit tapi kalo diberi pilihan, aku lg rela kene cubit ngan Cekgu Rahizon dr kene maki ngan Boss aku skrg...Puhhh...Dasattt..

Lg sorang...Cekgu Azhar & Cikgu Ahmad mase skolah teknik dulu... Weh... Cikgu tu x mengajor aku pon...tapi die warden asrama time aku skolah Teknik dulu...Mak oi... Muke xbleh blah..Garang weh.. Setengah batu die lalu aku dah amek pusingan 360 darjah...Kalo tempat tu padehal lg 2 meter nak smpai sanggup aku pusing 2km...Bukan ape..Penah ade sejarah Hitam.....Hahahahaha... (Patutla lari ponnn).. Aku dulu budak baik kat skolah.. Penah kantoi surat cinte Oiii.... Dulu aku banyak boyprend biasela muke innocent mcm ni...Wakakak... ( <---- kau Xrase Nk termuntah ke??)
Mase skolah teknik dulu ala...Exbf aku si Fadzli penah bg surat cinte..mase tu aku Form4 die plak senior aku.. Mak oi....Kantoi...Gile la time tu..mcm terbangang gak aku rase...siap bace kuat2 tu kt Dewan Makan....Siap bwk anak patung Mashimaro yg exbf aku bg tuh...Kahkahkah.... Yg mcm haramnye dahla time form 4 penah terkantoi skali..Form 5 plak lagi skali...Pehhh... yg time form5 tu si Omy bg surat Cinta.....Bila ingat balik, rase nak terburai perut gelak sbb buat bende bodo neh.. Urm..skrg memasing pun dah ade kehidupan sendiri..... Cinta Monyet jek semua tu.. Tapi Cikgu Ahmad ni memang ramai org paiseh ngan de dulu..Tp 2 dulula , kalo dah tua2 cm skrg dah xdela kot....Maybe org x paiseh tp org kenang jase2 die sbb garang dulu..huhu...

ade ke marah cekgu..dah memang anak ko yg malas belajo..hhuhu...


Cikgu Kamaliah ajor Pengajian Kejuruteraan Awam... Peh... Garang jugak... Tapi die ngajor best... Ape korang ingat senang ke blajo Civil Engineering mase skolah2.... 2 tahap2 budak U tau... Weh.. aku pandai kire Timing Traffic Light tau.. Korang pandai??? (Gebang betol...Haha) (Pandai sbb buat soalan same smpai 20kali....Lembap) .. ok.. Cekgu ni memang best.. Xdapat disangkal... Tapi syg.. aku skrg tercebur ke Mechanical bukan Civil.. Sorry cekgu x mengapply kan dalam kehidupan...Hehehe...


Ustazah Wan... ini lg sorang cekgu memang garang gile.... mak oi... Pendidikan Islam xdapat A memang bakal nak kene campak dr tingkat 3 bangunan skolah la jawabnye..huhu.. ( manade tipu je..) Tapi weh kalo die sound, kompem korang rase mcm useless.... Korang rase cm hampass kelape 2 rase teraang2 xberguna..(ye..aku penah rase.)...lgla kalo xdpt A .... Tapi die best kalo ngajor.. potong jarila kalo sape masuk kelas die mengantok...Kalo mengantok gak standardla memang DUSTER terbang atas kepale aku...Wakakak..Pernah..Berkepok kapor kat muka pastu kene sebat... amek ko.. Pakej mendapat... Jahat lg...

amboi.. kemain mengapal lagu LinKIn Park ko... Time BI hambek..mcm Hampasss...



Tapi bila Form 5 aku berubah sket... Aku jadik budak baik semula,... 2 pon sebab efffect dari Ranking skolah yg dah start tampal kat Papan Kenyataan... Peh...Bile tengok ranking xpenahnye name aku dalam Top10... Hampass... 2 yg start mengejar Cita-Cita belajar menuju kejayaan... Peh.. Ayat ko...

Tu semua dulu..dah bertahun2 dah tinggalkan sekolah...Rindu gile... Aku mase skolah xdelah jahat sgt..Nakal2 sket je X mcm bebudak sekarang... Mengarut buat mende bukan2... Kalo dulu ponteng skolah dah kire heavy dah weh.. Budak laki plak yg Kantoi ade Rokok kene blasah kat perhimpunan memang jawab 1 hari tu memang skolah otomatik jadik sunyi sepi sebab terkenang2 perhimpuanan pg tu.. Tapi Senyap kejap jek...Kalo time spotcek wah masing2 bukan main hebat lagi simpan dalam peti besi ye korang..Hahah.....
Tapi REsPECT kat Cikgu2 aku dulu.... Memang betul2 jiwa pendidik... Anak murid perangai mcm Hape pon tahan jek... Xdelah Pilih2 kaseh pon.. Ko bodo ke atau Ko neh Budak Pandai Top 10 Ranking skolah tetap same jek.. Xde Beza...

Okla...nak stop dulu entri ni...Lastly Thanks utk semua cekgu cekgi aku... Tanpe mereka semua sapelah aku arini...Mungkin xdpt aku merase hidup selesa skrg ni... 

Thanks n Selamat hari Cekgu Cekgi.. =)

Keh3 kene sound.. Ingattt..Ilmu tu penting...


Wsalam.........















1 comment:

mirzashela said...

beb, bkn main lagi ko story sal sek. tek. ek.... sampai Z,Y,Z ko story gler vavie ekk....... asal ktorang x termasuk hahahaha... (aku yg mewakili bdk2 blok D4) hahahaha... amboi ketua dorm...mencapap la we'all plakssszz....