Monday, October 8, 2012

Life and Changes..

Assalamualaikum.


Buat ape? Tengok Tv? Bagusla kalau rase TV tu tengok korang baik tutup. Tu pesanan penaja TNB.. Sebab Karen sekarang dah mahalll...

Dah lame ek tak hupdate Blog ni. setiap kali datang sini jek nak kene bersihkan sawang-mawang (memandai). nampak sangat blog pakai buang. Datang suka hati nak update- datang pemalas nak update memang sebulan sekali ajekla..

Aku pong baru balik dari Putrajaya semalam. Ada Candy Buffet & Photobooth kat sana. Alhamdulillah costumer puas hati dengan kerja kami.. so hilanglah sedikit penat hamba ini.. =)


Candy Buffet untuk Nadia & Syah
kat Putrajaya semalam..

dan ade jugak Ribbon Photobooth yang comel ni.. hehehe


Photoboth semalam.. =)


OKlah.. saje jek nak hupdate entry arini. Sebab dah sekian lama sangat stress tahap cipanzi Afrika yang meluap-luap tak dapat di luahkan..

Aku saje nak stori sikit perubahan hidup yang agak meruntun jiwa kebelakangan ini.

Minggu lepas dah hantor budak 4 ekor balik kampung. Si Hitam, Uban, Gemok dengan Jebat.
Aku memang bela diorang dari budak hingusan lagi. Jenis mak bapak tak pedulik. Okey ni bukan orang tapi kucing aku.. Aku dah hantar diorang balik kg sebab jiran aku ni dah macam bagi Hint-hint plak. Rumah taman tak sesuai bela kucing la apela. Tragis betul ayat tu mengguris hati. Terkesima kejap.Ok Fine!

Dah tu takkan aku nak campak diorang dalam longkang tempat asal balik. Kejam sangat aku ni.. so aku tak ade pilihan mintak mak aku bela 4 ekor ni. Mak aku memang suke kucing. so sangatlah suke menerima berita sedih ini.. Uhuk-uhukkk..
Mak aku siap cakap jgn risau semua akan baik-baik belaka. Saje nak sedapkan hati aku.

Tu aku tryla tahan hati ni.. so lepas ni takdekla pagi-pagi yang melangok depan pintu mintak makan lagi.. yang dok main kejar-kejar petang hari time aku balik dari kedai. Oh sadisnya kenangan itu.. huhuhu... Stress lg akuu..
Lepas tu perkara kedua yang buat aku rase cam HAMPEH gila ialah aku nak kena pass MYvi yang aku sayang gile kat Munirah.
Sebab aku dah hamek kete baru. kesian pulak dia kat Shah Alam sane tak de kete. Tapi Myvi tu memang banyak sangat jasa die kat aku. susah senang jatuh bangun bisnes menangis pon dalam kete tu.. Kire masuk dalam kete tu macam ade SOul lah. Macam sangat.. =(




MPV so cam besar sikit senang nak bwk meniaga. Tapi paling bingit kalau nak parking sopping kat Jusco ke mane2 sopping complex. Nak kene carik parking jauh-jauh sebab panjang sangat. kadang naik hangin jugak. Jenis makhluk ni kalau tak pegi sopping complex seminggu sekali boleh kene sawan. hehehe..
Tapi aku tetap bersyukur ape yang Allah SWT bagi. Ni nikmat. Alhamdulillah..
Mane nak merasa muda-muda camni pakai kete ni. Aku ingat sampai ke TUA la aku pakai myvi tu.
Allah Maha Mengetahui. Dia sentiasa merancang sesuatu yang terbaik untuk kita. =)
Yang penting Usaha!

Tetiba aku tersandar kat Sofa malam-malam buta ni.
Abang aku betul-betul pailang menyakat pergi WhatsApp gambar si gemok tengah muka sedih sebab rindu kat tuan die.



Gemok kat kampung..

Lepas tu aku pun melalak sorang-sorang kat Sofa depan TV...

Mengapakah hidup harus begini.. huuuuu.. ;(



Dah la tu tak payah nak layan sangat hati duka lara bagai nak tacing. Ni ha ade beribu lagi Goodies bag belum siap dah naik terlentang dah haku hah. Hahah.. nak tacing2 kang nak kene pang dengan costumer kang. Tak siap2 lagik hah..

Minggu ni KL punya branch jek ade Candy Buffet so JB area takde. Yeay!! Boleh aku berkuak lentang kat rumah.
Jangan nak sedap hati sangat, berlambak nak terkepak siapkan goodies ni dulu.

Okeylah. mesti korang menyesal baca entri aku ni. sebab takda inf0 menarik langsung. Hahah..

OkBai! ;D







1 comment:

Anonymous said...

Hey There. I discovered your weblog using msn.
This is a really well written article. I'll be sure to bookmark it and come back to learn more of your useful information. Thanks for the post. I will definitely return.
Also visit my blog post :: click here