Friday, March 2, 2012

Sang Pencinta Kucing..

Assalamualaikum...


Chewahh.. Tajuk jalan cerita boleh buat tajuk drama slot Samarenda pukul 9.30 malam. Agak-agak habes cite 'Dingin Lavendar" boleh ganti cerita aku x? Hahaha.. sudah-sudah la berangan...
Actually malam ni saje nak story pasal kucing. KUCING.. Meoww.. hehehe..

Kalau ajak aku cerita pasal kucing sampai esok pagi pun aku sanggup.. Haha.. LAgila kalau jumpe geng-geng yang sangatttttttt sayang kucing.. MAcam mak aku, Mak cik aku Cik Normah, Cik Joy, Mak mertua aku, dan yang agak boleh tahan Macho dalam hati ade taman tu Husband aku pun sama.. Haha.. Tgk jek camtu tapi sayang giler kat kucing..

Aku nak story pasal kucing-kucing yang pernah aku bela dan sejarah cerita kenapa aku dah tak bela kucing n tapi sampai detik tadi aku rase aku nak bela kucing balik........ Huhuhhhh...
Jom kita tengok muka makhluk yang buat hati yang sedang gundah gulana ni tenang ...~~



tengok tu.waaaaaaaaaaaaa..... kalau buat muka cmni kompem aku bawak balik bwk tido skali..



Kucing pertama aku bela masa darjah 5.. Aku ingat lagi warna dia n Kerenah dia sampai sekarang.. Aku rase dah lebih 15 tahun tapi aku still tak boleh lupe.. Huuuuuu.. Bile story jek mesti rase nak meleleh air mata..
Nama dia Comot... (dah kire nama habes glamour la tu..hehe).
This cat aku tak rase dia kucing sebab time aku sakit hati dengan orang aku mesti cakap dengan dia. Sumtime abg aku yang suke carik pasal aku akan mengadu dengan Comot dulu lepas tu baru cakap dengan MAk. Haha.. Gile penting Comot tu dulu.. Sayangnye aku kat die , balik sekolah Agama pukul 6ptg mesti aku cabut naik basikal, kepala hotak ingat Comot dulu.. Makan tu nanti...
Nak di jadikan citer, Comot bunting n lepas tak lame tu dapat anak dalam 4 ekor.. Haha.. Aku punye suke, malam siang , segala pukul kat Jam tu keje nak menegok anak Kucing kengkadang mak haku pun naik Hangin..
Satu hari ni, balik jek sekolah Agama kepale hotak xde lain dah.. nak menengok si Comot..
Tapi kali ni aku balik jek sekolah aku tengok MAk aku nanges kat depan pintu dapur. Dalam jantung ni nak tercabut jatuh ke simen dah ni. Jap gi mak aku cakap..

"Kakak, Comot dah mati. Leher die kene jerut dengan tali Pinggang.. Si Polan ni yang jerut leher dia... Mak dah amek tadi kat depan rumah dia.. Akak jangan tengok.. "

Aku dah macam batu belah batu bertangkup kat depan pintu dapur tu muke tercengang tak tau ape perasaan aku time tu.. Eh memang tak boleh nak ckpla punyelah sedih.. Seminggu aku nanges.. Boleh suke2 kejap jek lepas tu nanti teringat jek aku nanges.. Sumpah aku memang xleh nak maafkan 'Makhluk" yang bunuh kucing aku tu sampai sekarang...even dah lebih 15 tahun.. =(

same macam COMOT.... wawawa.. ;(

Lepas Comot mati aku bukan nanges takat tu jek.. Comot ada tinggalkan anak kecik 4 ekor.. Itulah yang buat hati aku lagi sedih.. Hari-hari bagi anak Comot minum susu pakai kapas.. tapi kucing dia hisap susu bukan sehari sekali.. setiap masa dia nak.. lagila baru 4-5 hari lahir.. Lepas sekor then sekor mati.. Tu yang buat aku sedih sangat.. Kesan tu sampai sekarang aku masih rase.. Dasyat jugak penangan kasih seekor kucing ni.. huuuuuu...


Then Lepas tu aku pujuk diri aku... Aku bawak balik 2 ekor anak kucing.. Time tu Mak aku punyela bising.. hehe.. Aku ni jenis degil.. Hahaha.. Kalau aku nak bela aku tak kira.. sebab aku tau nanti lame-lame mak aku mesti sayang punyela kat kucing aku ni.. Kucing ni paling lama dengan Family aku n Baka dia ada smpai sekarang even kucing ni dah xde lagi..
Aku bawak balik "Merah" & "Oren"

"Oren"  adik kepada "Merah" hidup tak lama sebab sakit then Merah la yang paling kita orang sayang sebab... Sebab dia kucing paling reti Bahase penah kitaorang bela..Dia ni ko cakap jek, mesti dia tengok muka ko lame-lame.. Lagila kalo dia mintak ko makan lepas tu ko tak bagi.. Pastu ko buat dang jek pegi naik atas tinggalkan dia kat dapur.. Mesti die tenung ko sampai ko ni hilang dari pandangan dia.. Tak cukup lagi tu.. Hahaha.. Nanti die pegi kat bilik ko pastu die tengok jek muke ko sampai ko rase menyirap pastu terpakse bangun dpd katil pegi ramas nasik dengan ikan goreng utk die.. Baru die tak Saiko ko dah.. Hahahaha.. Dasyat kann...hahaha

Si Merah ni palinggg pandai.. Mak aku dah tau dah, kalau setakat letak Ikan Goreng tutup dengan tudung Saji tu sekali senyum jek die boleh bukak.. Mak aku try test letak dalam Oven.. Terer tak dia boleh tarik Oven tu pastu bukak..Sumpah Aku tak tipu,.. Haha.. Korang tau x Merah ni tak Bodo.. dia ni mcm aku ckp paling Pandai.. Die ajak lagi sekor Geng die si Kenit lepas tu Kucing ni tukang Standby kat Pintu tengok2 ade orang tak nk dtg.. Sekali Mak aku sampai si Kenit dulu kene hayun dengan penyapu.. si Merah ko ingat die nak tayang muke kat Oven lagi? Sekali die dah lesap dulu dah..
Mak aku punye menyirap..tapi mak aku tergelak lepas tu geleng kepala sebab belum penah jumpe Kucing yang pandai camtu..

Aku rasa 4 tahun jugak  Merah dengan kitaorang..Anak dia banyak n baka dia sume kucing pandai-pandai.. Tapi masa dia nak mati tu dia selalu main jauh2.. Time tu aku dah sekolah Asrama.. Mak aku cakap Merah mati sebab makan racun sebab Mak aku jumpa dia kat tepi longkang belakang rumah.. Xsure sape yang racun kucing aku tu.. Kat Asrama la aku menanges macm mati anak.. Sedih gila beb..

MERAH..

Aku memang sayang kucing tapi sebab aku terlalu sayang la aku tak nak bela kucing sebab aku takut sedih kalau hilang sesuatu.. Bukan sebab aku tak boleh terima kenyataan tapi aku tak sanggup kehilangan.. Kucing ni lain dari binatang lain.. dia kadang- kadang buat kita rasa tenang, menanges sama.. dengar masalah walaupun tak dapat selesaikan masalah..buat kita happy dengan karenah dia..

Tapi sejak pukul 8 tadi aku makan dekat mamak Masai dengan Husband aku ada sekor Kucing hitam dtg dekat kaki aku tengok jek muka aku.. Bila aku bagi Ayam dia tengok jek muka aku.. Aku memang tak boleh tengok renungan mata kucing ni..aku rase sedih..Aku ingat nak ambik dia tapi dia ada "Geng" so tak sampai hati nak pisahkan..
Husband aku tengok muka aku dia dah tau.. 
Dia cakap.. " Syg nak bela kucing ambik la sekor buat kawan... Jangan tahan-tahan hati tu lagi".....Owh... Hati aku tersentap dengar.. 

So dalam kepala hotak aku sekarang ni aku nak carik sekor kucing untuk "Kawan" aku... Tapi kucing ni selalu kalau yang aku amek die ade Chemistry dengan aku..macam Merah.. 
So sekarang bermule la.. Pencarian aku mencari seekor kucing.. 








Okla.. nanti dah jumpe sekor aku post lagi eh..
Doa-doa la aku dapat sekor dua yang baik.. =) hEHEHE...

Meowwwwww... Bye..
Salam..

2 comments:

Rhymee said...

I guess you should film this story. :-)

Ciki said...

awww.. what cute cats!! :)