Monday, May 30, 2011

Pegi Singapore~ Roti KOk~ Perabot free~ Tambak Johor....

Salam... Selamat pagi encik/cik . puan readers sekalian...

Kali ni aku nak story mori pasal pegi Singapore smlm...

Xdela ape yg menarik sgt pon..wahaha... Cume malam Sabtu tu husband aku tetibe jerp ajak dating kat Singapore.. Actually kitaorg memang selalu dating kat sini.. bukan jauh sgt p0n..pegi Woodlands jek... aku dah jugak bape kali menyebut ngan die nak pegi Universal Studio.. tapi bile dah dok melepak umah pak cik die,dan memikior kan masuk jek dah berpuloh dollar... malas pulak p0ket ni ckp nak pegi...=P wahah

Tapi semalam kitaorg tersekat kat Jem tengah jalan... sepatutnye perjalanan sejam jek.. kalo nak ikut xde imigresen,kastam tu lime menet pon dah sampai.. Oleh kerane nak mengecop pasport, bukak bonet mengecheck bebagai.. Pot pet Pot pet ngan imigresen , pastu nak memandu dengan penuh ber etika lg.. (wah..dekat negara org bukan main ko memandu dgn berhemah eh..wahah..)...tu yg jadik smpai sejam.....tapi semalam nak dekat 3-4 jam tu...peh.. lepak... Husbend aku dah berkerut jek muke,, Nasib aku yg comel ni ade kat sebelah..wakaka...

Ade ke kete kitorg kene tahan sbb aku bawak Roti Kok.. hahaha..lawak bet0l... ye utk pengetahuan korang aku memang addicted mende neh.. mesti standby dalam kete..wahaha.. 2-3 bungkus... Kastam ingat aku nak meniage.. ye..kalo bawak makanan memang diorg concern sket..lgla kalo bawak daging ke...memang sure kene tahan...

Xtau Roti Kok cmane? hah..meh nengok!

ye..aku memang addicted mende neh.. eleh.. jeles la tu... 



Kitaorg g Singapore pon xdelah semate2 nak berdating, ade misi utama lg dr tu...hahaha..ketawa jahat..
Mak mertua aku dr minggu lepas dah dok bising2 soh amek lori soh nagnkot barang dr umah pakcik husbend aku.. Cik enal..  kat Marsling Garden.. die nak renovate umah katenye then segale perabot byk die nak tuka baru...S0 selaku kitaorg yg baru jek mendiri kan umah tangge.. umah ni xla bape nak berhias sgt ka..perabot2 pon agak kurang... Aku dengan kesenyuman kelebaran menadah tangan susun seploh jari kal0 di0rg nak bagi...dan mak mertua aku pon beria2 sgt soh kitaorg amek..Siap bg duit bayar lori nagn soh declare kat Kastam... Mak oi.. baiknye mak mertua aku... hehehehehe......ha.. Pelik eh??? Meh amek tips  nagn aku cmane nak tambat hati mak mertua bagi syg kat korang...haha...

Ewww kau pakai perabot Second Hand? Ape kelas kau??!!

HAh!! Aku pedulik hape... Pegi MamP**S.. la org nak ckp pe... Wahaha.. Weh,,ni bukan perabot kelas bawahan tau.. Nanges kalo aku nak dpt bende2 neh.. sbb kalo aku ade duit pon aku memang xbeli punye...hehe...Syg weh.. Sbb aku neh bukan kawen ngan Tan Sri.. so duit kene jimat2.... beli yg ptg dan perlu jek eh....  tapi kalo org nak bg........ ALHAMDULILLAH... sape xnak kan... meh check... ni diantara brg2 yg dah pon arrive umah aku.. ;)


aku memang mengidam cermin ukir ni dari dulu.. haha.. rezeki...

..



Ni organ elektrik adik bradik Piano pon die bg... tapi haiyat nak bg anak sedare die sbb pandai men piano...
bagus jugak.... aku manela pandai men..so x semak umah aku.. wahaha...


banyak lagi... xbyk pic yg aku sempat amek pastu aku dah sebok mengemas.. menengok umah aku yg dah mcm tongkang pecah n aku pon xabes lg mengemas neh...Last-last aku tid0..laki aku pon xkejutkan, die kate kesian tgk aku penat sgt...huhu.. manetaknye... Aku menolong diorg skali packing n balut ngan wrapping plastik... Bende lg ek diorg bgi... Ade katil Queen Size, siap ade tilam baru tu..hehehe..selamat duit aku..aku pelik jugak diorg bg tilam baru.. rupenye diorg nak beli King size.. Pakcik haiyat ckp, dah tua2 xbole tid0 katil dekat2 sgt... Katil kene besor2..rimas..... hahha... mcm2 la diorg neh....sukehati la...janji ko bg aku bende free... hehe... katil neh plak ade side table.. Robok baju. Robok solek...haha..apentah lgla...aku sempat tgk yg kasar2 jek.....
GEBAnG betol ko Nadia...haha.. Ala...aku saje jek nak bgtau aku dpt brg free... Sukehati la blg aku...Yelah org SeMekin mcm aku neh.. mane nak beli bende baru2 sangat.....Kekeke...(nak kutuk2 aku la 2...haa)
Ade lg brg yg aku pon x punggah lg... diorg letak ape ntah dalam kotak2 ... Nantila balik kang aku tengok...Pemalas x aku? haha...


Ms dah siap packing aku balik dulu.. Lori tu lantak.. Janji aku tau lepas Kastam sampai umah aku sudah...
Mak oi... Jem gile kat tambak Johor... Laki aku dah mengomel2 sbb die penat... Tapi aku maintain senyom2 jek...Sian die...

tu dia... hamekk... Nak sgt pegi Singapore... Dahla Ari panas Kedaung....Xbest langsung...



aku smpai umah petang jugak... Hujan lebat sgt2... smpai Maghrib baru lori sampai... kitaorg siap bole tid0 lagik menunggu diorg smpai.. Lepak menangkot barang nak turun lori pulak.......

Klah... aku sebenarnye banyak mende lagik nak tulis.. tapi tu jek yg berade dalam memori aku skrg ni.. Maklumla kategori manusia low memory neh.. wahaha... patutla penah kene lempang ngan Cekgu dulu...
Dahla..sebelom aku merepek panjang lebor, baik aku gunekan mase yg sebaiknye buat mende len yg berpekdah, cntohnye Tido atau pegi carik makanan sebab aku dah kebulur...(dah habes bermanfaat sgtlah)
Kla korang... jUmpe kat lain entry... Chow...


Salam...

P/S* Meh mintak tips ngan aku cmne care nak amek ati mak mertua korang...Heheheh....




No comments: